Pool on läin´d ja pool on alles
Jah,
pool aega Wroclawis on läbi. Mis läbi, see läbi ja pole mõtet taga nutta.
Vaatame parem, mis meid võiks veel siin ees oodata (peale töö muidugi) ehk siis
mida tahaks kindlasti veel oma silmaga kaeda.
Hala
Stulecia on üks 20. sajandi arhitektuuri suurimaid teoseid ning kantud 2006. a
UNESCO maailmapärandi nimistusse. Hoone raudbetoonist kupli läbimõõt on 65 m ja
kõrgus 42 m. Hoonekompleks on kasutuses suurima näituste, konverentside, kontsertide,
kultuuri- ja spordiürituste toimumise kohana. Hala Stulecia läheduses on veel Jaapani
aed ja kuulsad Wroclawi purskkaevud. Tegelikult asub ka loomaaed kiviviske
kaugusel (teisel pool teed), kuid seal me oleme juba käinud.
Hala Stulecia (foto
internetist)
Wroclawi purskkaevud
(foto internetist)
Panorama
Racławicka. 114 m pikkune ja 15 m kõrgune
seinamaaling kujutab Racławicka lahingut. Autorite kasutatavad tehnilised
lahendused muudavad pildi kaasaegse 3D-tehnoloogiaga võrreldavaks. Maalimisele
kulus kokku 9 kuud. Panorama Racławicka on üks
populaarsemaid Wroclawi vaatamisväärsusi.
Panorama Racławicka (foto
internetist)
Hydropolis –
teaduskeskus, mis keskendub veele ja veekogudele. Näitus jaguneb üheksasse
temaatilisse tsooni, millest igaüks esitab elu sisu erineva nurga all.
Hydropolis (foto internetist)
Sky Tower – Wroclawi kõrgeima
hoone ülakorruselt saab võrratu vaate kogu linnale.
Vaade Sky Towerist linnale (foto
internetist)
Loomulikult on ka
arvukalt muuseume, kirikuid ja katedraale, mida külastada, kuid igale poole paraku
ei jõua. Muid vaatamist väärivaid ehitisi leidub samuti Wroclawis suuremal
hulgal. Nende imetlemist võib alustada näiteks raudteejaama hoonest ja … no
kogu vanalinn ning kaugemalegi jätkub ilu – lihtsalt ei jõuaks (ei oskakski) kõiki
üles lugeda.
Üleüldse tundub
Wrodclaw olevat üks kaunis linn oma imelise arhitektuuri, arvukate parkide ning
haljasaladega. Siin on palju ruumi ja avarust – pole tüüpilistele suurlinnadele
kõik väiksemadki platsid (suurematest rääkimata) maju täis topitud. Jah, ehitatakse
palju, kuid pigem jääb silma, et mingi vana nn „osmiku“ asemele. Samuti teeb
enamikele linnadele Wroclaw ära oma läbimõeldud ühistranspordivõrgu ja suurepäraste
tingimustega jalakäijatele ning ratturitele.
Kommentaarid
Postita kommentaar