Pool on läin´d ja pool on alles


Jah, pool aega Wroclawis on läbi. Mis läbi, see läbi ja pole mõtet taga nutta. Vaatame parem, mis meid võiks veel siin ees oodata (peale töö muidugi) ehk siis mida tahaks kindlasti veel oma silmaga kaeda.

Hala Stulecia on üks 20. sajandi arhitektuuri suurimaid teoseid ning kantud 2006. a UNESCO maailmapärandi nimistusse. Hoone raudbetoonist kupli läbimõõt on 65 m ja kõrgus 42 m. Hoonekompleks on kasutuses suurima näituste, konverentside, kontsertide, kultuuri- ja spordiürituste toimumise kohana. Hala Stulecia läheduses on veel Jaapani aed ja kuulsad Wroclawi purskkaevud. Tegelikult asub ka loomaaed kiviviske kaugusel (teisel pool teed), kuid seal me oleme juba käinud.

Hala Stulecia (foto internetist)

Wroclawi purskkaevud (foto internetist)

Panorama Racławicka. 114 m pikkune ja 15 m kõrgune seinamaaling kujutab Racławicka lahingut. Autorite kasutatavad tehnilised lahendused muudavad pildi kaasaegse 3D-tehnoloogiaga võrreldavaks. Maalimisele kulus kokku 9 kuud. Panorama Racławicka on üks populaarsemaid Wroclawi vaatamisväärsusi.

Panorama Racławicka (foto internetist)

Hydropolis – teaduskeskus, mis keskendub veele ja veekogudele. Näitus jaguneb üheksasse temaatilisse tsooni, millest igaüks esitab elu sisu erineva nurga all.

Hydropolis (foto internetist)

Sky Tower – Wroclawi kõrgeima hoone ülakorruselt saab võrratu vaate kogu linnale.

Vaade Sky Towerist linnale (foto internetist)

Loomulikult on ka arvukalt muuseume, kirikuid ja katedraale, mida külastada, kuid igale poole paraku ei jõua. Muid vaatamist väärivaid ehitisi leidub samuti Wroclawis suuremal hulgal. Nende imetlemist võib alustada näiteks raudteejaama hoonest ja … no kogu vanalinn ning kaugemalegi jätkub ilu – lihtsalt ei jõuaks (ei oskakski) kõiki üles lugeda.

Üleüldse tundub Wrodclaw olevat üks kaunis linn oma imelise arhitektuuri, arvukate parkide ning haljasaladega. Siin on palju ruumi ja avarust – pole tüüpilistele suurlinnadele kõik väiksemadki platsid (suurematest rääkimata) maju täis topitud. Jah, ehitatakse palju, kuid pigem jääb silma, et mingi vana nn „osmiku“ asemele. Samuti teeb enamikele linnadele Wroclaw ära oma läbimõeldud ühistranspordivõrgu ja suurepäraste tingimustega jalakäijatele ning ratturitele.



Kommentaarid

Populaarsed postitused